سفیر بولیوی در تهران طی سخنانی در مراسم روز استقلال این کشور با محکوم کردن تحریم های ناعادلانه علیه ایران و جنگ اقتصادی تحمیلی گفت: اراده سیاسی و مدیریت عالی دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران را، نه فقط برای رسیدن به توافق ۲۰۱۵ ،بلکه برای به بار نشستن آن، ارج نهاده ایم، مانند بسیاری از دولت ها، نسبت به خروج آمریکا از توافق ابراز تاسف می کنیم.

رومینا گوادالوپه

به گزارش همشهری آنلاین، خانم رومینا گوادالوپه پرز راموس، سفیر بولیوی در تهران، طی سخنانی  در مراسم یک صد و نود و هفتمین سالگرد استقلال بولیوی که در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد، ملت بولیوی را مقاوم در برابر سرکوب طبقاتی، تبعیض، و بی عدالتی اجتماعی برشمرد که به موازات آن در مبارزات اجتماعی و سیاسی، ابزار سیاسی خود را برافراشت؛ که آن، "ابزار سیاسی برای حاکمیت تمامی ملت" نام داشت، تا از طریق برگزاری انتخابات بتواند در برابر احزاب سنتی قشر حاکم و نئولیبرال بایستد.

وی درباره  برنامه صلح آمیز هسته ای ایران تصریح کرد: دولت چندملیتی بولیوی از زمان تشکیل خود، از این برنامه به عنوان یکی از حقوق بر حق ملت ها برای توسعه علم و فناوری به صورت آزادانه، حمایت کرده است. ما تمامی روند مذاکرات را و تعهداتی که تا کنون در دستور کار قرار گرفته است، از نزدیک دنبال کرده و اراده سیاسی و مدیریت عالی دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران را، نه فقط برای رسیدن به توافق ۲۰۱۵، بلکه برای به بار نشستن آن، ارج نهاده ایم و همچنین، مانند بسیاری از دولت ها، نسبت به خروج آمریکا از توافق ابراز تاسف کرده ایم.

سفیر بولیوی در ایران درباره تعهدات بین‌المللی ایران در برجام اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، تعهدات خود را به صورت یکجانبه در توافقی چندجانبه که دارای ضرر و زیان آشکار برای ایران است، حفظ کرده، و علیرغم آن، به صورت ناعادلانه ای قربانی تحریم هایی است که اقتصاد آن را با مشکل مواجه کرده و بر جامعه آن اثر گذاشته است. بنابراین، بولیوی در کنار ایران ایستاده و این جنگ اقتصادی تحمیلی را محکوم می کند.

کد خبر 699034
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    ایشون داره پاچه خواری میکنه